GT Avalanche 4.0 GTW 2012

GT Avalanche 4.0 červené
Klikněte na fotografii pro zvětšení

Recenze

Přiznám se, že mám pro horská kola GT slabost. Je to nejen tím, že mají netradiční rám, ale i základní modely MTB jsou osazovány velice kvalitními komponenty Shimano a to se cení, protože se v takovém případě můžete na kolo 100% spolehnout i při delších výletech nebo při každodenní cestě do práce.

Vzhled GT Avalanche 4.0

GT patří mezi nepřehlédnutelné kousky horských kol a nejinak je tomu i u GT Avalanche 4.0 GTW 2012. Hliníkový rám má mírně skosenou horní rámovou trubku, ale co je u GT kol nejlepší, je zadní stavba rámu kdy trubka není tradičně přivařená k podsedlové trubce, ale mírně zasahuje právě do horní rámové trubky. Tím získává GT Avalanche 4.0 kolo trochu jiné jízdní vlastnosti a jízda na něm je o poznání pohodlnější.

Logo GT na rámu působí hodně moderně, ale přitom nehyzdí skvělou stavbu kola a jeho celkový vzhled velice pozdvihuje. Osobně jsem si spíše oblíbil GT Avalanche 4.0 v červené barvě, protože v kombinaci s černým logem vypadá kolo nepřeplácaně a černá odpružená vidlice k tomu prostě padne.

Při detailnějším pohledu si můžete všimnout, že gripy řidítek jsou také uzpůsobeny, aby podmaňovaly celkový dyzajn kola a skvěle do něho zapadly, takže myšleno bylo skutečně na všechno.

Výbava kola

Ačkoli se jedná o základní modelovou řadu GT, je docela dobře vybavena. Mezi hlavní přednosti bych vyzdvihl spolehlivou a přesnou přehazovačku Shimano Acera a osmi převody a kombinaci se 3 převodníky tak rázem získává Avalanche 24 rychlostí a s těmi se pohodlně vyškrábete na každý kopec.

Odpružená vidlice SR Suntour XCM se 100 mm zdvihem je dobrá pro pohodlnou cestovní cyklistiku, ale nemusíte se s ní obávat ani tvrdšího terénu a když časem zatoužíte po diskových brzdách je připravena vidlice i na to, protože jsou na ní navářky pro diskové brzdy.

V-brzdy Pro Max linear na těch nejde v podstatě nic zkazit. Výhoda v-brzd spočívá hlavně v jejich snadné údržbě a lehkém seřizování pomocí šroubků. Kola bývají často osazovány jednosměsnými brzdovými špalíky, které sice poslouží, ale není to ono, takže až je obrzdíte bude dobré zvolit třísměsobé (tříbarevné) brzdové špalíky se kterýma získáte daleko lepší brzdný účinek.

Pedály GT slim line flat lze nazvat platformami. Můžete si všimnout, že jsou širší než tradiční “šlapky” co na kolech bývají. Mezi jejich nespornou výhodu patří, že chodidlo získá větší opěrný bod a tedy i stabilitu, která se může hodit zejména v terénu.

GT Avalanche 4.0 GTW má tradičně měkce polstrované sedlo.

24 rychlostí (3×8 koleček)
rám z hliníku
řetěz KMC
platformové pedály
odpružená vidlice SR SUNTOUR XCM se 100 mm zdvihem

Jak vybrat horské kolo | Jakou velikost | Horské kolo do 10000 Kč

Technické specifikace

Co znamenají jednotlivé údaje komponentů MTB | Jakou velikost

Rám NEW FOR MY12 6061-T6 ALUMINUM, TRIPLE TRIANGLE DESIGN, W/ ZEROSTACK HEAD TUBE, POST MOUNT DISC MOUNT, REPLACEABLE DERAILLEUR HANGER
Vidlice SR SUNTOUR XCM-V3-P-PM, 100mm TRAVEL, STEEL STANCHIONS, ALUMINUM LEG, POST MOUNT DISC BRAKE, & PRELOAD ADJUST
Tlumič X
Řazení SHIMANO SL-M310, RAPID FIRE
Přesmykač SHIMANO ALTUS, FD-M190
Přehazovačka SHIMANO ACERA, RD-M360
Kazeta SHIMANO CS-HG31-8, 11-32T, 8 koleček
Řetěz KMC Z72
Kliky SR SUNTOUR XCT-V2-T302-PB, 42/32/22T
Pedály GT SLIM LINE FLAT PEDAL
Hlavové složení TANGE SEIKI 1 1/8″ THREADLESS ZEROSTACK,
Představec ALL TERRA 1 1/8″ THREADLESS, 4-BOLT W/ CNC FACE PLATE, 5
Řidítka ALL TERRA 6061 ALUMINUM RISER, 685mm WIDTH, 25mm RISE, 31.8mm CLAMP
Brzda přední PRO MAX LINEAR PULL V-BRAKE
Brzda zadní PRO MAX LINEAR PULL V-BRAKE
Brzdové páky TEKTRO
Sedlovka ALL TERRA ALLOY MICRO-ADJUST, 30.9mm
Sedlo ALL TERRA BY WTB
Nába přední ALL TERRA ALLOY
Nába zadní ALL TERRA ALLOY
Ráfky ALEX DM25, DOUBLE WALL, 32H
Dráty 14G STAINLESS
Pláště MAXXIS SPHINX 26×2.10″; MAXXIS SPHINX 26×1.95″”

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *