Základní cyklistický trénink pro začátečníky

Tento článek je pro úplné začátečníky na kole. Pro lidi kteří dosud nesportovali, nemají základní vytrvalost a v podstatě žádnou fyzickou kondici. Jak začít na kole s lehkostí, jednoduchostí a bez trápení?

Vnímejte své tělo a jeho potřeby. Zbytečně se nepřetahujte a nezatěžujte svaly víc než je nutné. Mnoho začínajících cyklistů, co se 10 let věnovali jen aktivnímu gaučingu, dělá závažné chyby, které mohou vést k ukončení cyklistického koníčku už v jeho samotném začátku.

Důvod? Přecení svoje vlastní možnosti, což vede ke zbytečným frustracím z nepodařeného díla. V takovém případě na ně přijdou myšlenky typu; ze mě cyklista nikdy nebude, jsem na to příliš slabý atd.

Dávejte si splnitelné cíle

Nepřeceňujte své síly. Sám jsem začínal s cyklistikou po 13 letech aktivního povalování před televizí a vysedávání po restauracích. Začněte pomalu a zpočátku počítejte pouze čas strávený na kole. V začátcích bohatě postačí půlhodina aktivního šlapání do pedálů.

Nešlapejte zběsile jen proto, aby jste jeli co nejrychleji a ostatní vás nepředjížděli. To je zbytečné. K rychlosti se dopracovávejte postupně. Jezdit s jazykem až na vestě není dobré ani pro tělo ani pro budoucí fyzickou zdatnost.

Jak trénovat v začátcích

5 minut šlapejte zlehka jen aby se tělo a svaly zahřáli.
15 minut přidejte na tempu, ale tak, aby došlo k velice lehkému zadýchání. Nejde o tempo ani rychlost. Jde o to, aby jste dokázali celých 15 minut stabilně šlapat – bez přestávky.
10 minut věnujte lehkému vyšlapáván při kterém se můžete trošku potrápit, ale nepřehánějte to.

Nejlepším výsledkem tréninku bude, že dokážete ujet celou dobu bez zastavení, odpočívání a vydýchávání se. Když se příliš zadýcháváte do takové míry, že musíte zastavit, aby jste to rozdýchali, je to znamení pro zvolnění tempa.

Cyklistika je vytrvalostní sport. Tak vytrvejte a nezoufejte si po prvních nezdarech.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *